8'inci Cumhurbaşkanı Turgut Özal'ın vefat ettiği geceAnkaraGATA'da nöbetçi amiri olan emekli binbaşı ve Elazığ Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi Anatomi Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Mustafa Sarsılmaz, Özal'ın vefat ettikten sonra hastaneye getirildiği geceyi anlattı.
O gece komutanı temsil eden nöbetçi amiri olduğunu söyleyen Prof.Dr. Sarsılmaz, şöyle dedi:"O gün Cumartesi günüydü komutan Prof. Dr. Ömer Şarlak, bizi sabah arayıp Cumhurbaşkanının geleceğini söyledi. Biz ona göre daha tertipli daha düzenli Cumhurbaşkanı'nın gelişini beklemeye başladık. Fakat bir türlü Cumhurbaşkanı gelmedi. Cumhurbaşkanı'nın gelmesini bekliyoruz, bir duyduk hastalanmış Hacettepe'deymiş. Öğleden sonra oldu halen cumhurbaşkanımız gelme, akşama doğru öldüğünü öğrendik. Şoke olduk, hemen tören kıtasını hazırladık, bayrağı indirdik. Nasıl oldu diye düşünürken Özal'ın naaşı geldi. Biz aldık herkes girmek istiyor tabi aileye müsaade ettik, Korkut Özal'ı hatırlıyorum ben. Birde Kanal 6'da haber müdürü vardı Can Ataklı ve birkaç insan daha vardı bunların girmesine müsaade ettik. Morga kadar götürdük, cesedi morga bıraktık artık o benim sorumluluğumdaydı. Gecede ben baktım cesede. Ve ertesi gün dediler katafalka kaldırılması gerekiyor. Sıcak var cesedin bozulmaması için ne yapmamız gerekiyor diye. Bizde tahnit yapıyoruz genelde bunu karıştırıyorlar, ailenin izin verip vermemesi konusunda şüphe var. Acaba omuydu değimliydi, tahnit yapmamız gerekiyor. Cihazlarımız var, vakumlarımız var, götürüyoruz, kasık bölgesinden atar damarını buluyoruz. Oradan girip kanını alıp tahliye edip yerine formaldehit sıvısı veriyoruz kimyasal bir madde bozulmayı önlüyor. Biz bunu yapacaktık komutanımız dedi ki, aile ile görüştüm ayrıca Kemal Yamak paşa ile görüştüm onlar vücut bütünlüğünü bozan her şeye karşılar. Şunu da bilmiyoruz aileye ne anlatıldı da onlar istemiyoruz dediler. Ama bize istemiyoruz dedikleri şey o sırada yapmamız gereken işlem.
İMAM YIKARKEN BEN YARDIM ETTİM
KEŞKELERİM ÇOK
Prof. Dr. Mustafa Sarsılmaz, keşkelerinin çok olduğunu ifade ederek, "Birinci keşkem şu, keşke bir saç kılı alsaydım. Bir yasak yok bir şey yok. Bana teslim edilmiş bir ceset morgda tutuyorum yanına gidiyorum oradan bir saç teli alsaydım çok mutlu olurdum. Basiret bağlanması diye bir şey var ya benimde aklıma gelmedi veya basiretim bağlandı. İkinci konu ise zehirlenme mevzuunda bende şüphe içersindeyim, yani uzun süreli kimyasallarla zehirlenmeler olabiliyor. Bunun için kan tetkiki, idrar tetkiki, kaşından derisinden vücudundan alınacak bir parça veya bir kıl bazı şeyleri açıklayabilirdi. çözümleyebilirdi. Niye bunlar yapılmadı diye ben kendi kendime soruyorum. Bizim orada Gülhane'de yapılmadı, başka bir yerde yapıldı mı,onu bilemiyorum. Ama medyadan okuduğumuza göre aile saç kılı olduğunu söylüyor. Eğer varsa bazı şeyleri açıklama imkanı var" dedi.
Prof. Dr. Sarsılmaz, cenazenin alel acele kaldırıldığına dikkat çekerek, "Bende diyorum ki İslami duyarlılık esas alınsaydı doğrudur. Ama katafalka niye kaldırıyorsun. Kaç gün katafalkta kaldı, toprağa gitmedi ki hemen. İslami duyarlılıkta hemen cesedin toprağa gönderilmesi esastır. Biz onu ikinci plana atmışız görüntü o katafalka kaldırmışız o anda neden bu kadar acele edildi telaş edildi, benim orada morgda kalabilirdi. Keşke tüm sefahatı videoya alsaydık. Bunlarda keşkeler arasında ama benim keşkem bir tane saç teli almadığıma bin kere ah ediyorum" dedi.
DHA
27.09.2010 22:13:59